luni, 8 februarie 2010

Sezonier pe la Cuza

Cred ca asta ar trebui sa fie un text prin care sa-mi exprim posibilele frustrari pe care le am pentru ca invat la cea mai cunoscuta universitate din Europa, Alexandru Ioan Cuza. Nu ar trebui sa am nici un dubiu asupra profeionalismului ei, ca institutie, insa la capitolul profesori ma indoiesc putin. Sa nu mai vorbim de asistentii profesorilor, care sunt de-a dreptul deliciosi. Mentionez aici ca nu vorbesc la general. Se stiu ei.

Dar hai sa ne intoarcem la capitolul profesionalism. Din punctul meu de vedere, unii cred ca ar face bine sa se reapuce de studentie. Mai auzeam si eu exemple, licentiat anul trebut, vine si preda acum anului 3, jurnalistica. Ciudat. Un exemplu aparte il reprezinta o domnita pipita care la un seminar despre canale de comunicare nici macar nu stia vreun model de comunicare, ce sa mai vorbim de canale. Studentii au tacut, au ras putin si au lasa-o in pace, ca e mica saraca. Dupa terminarea semestrului, in perioada sesiunii, acea pipita o vad si pe la examen, cu alt asistent model, ca sa ne supravegheze sa nu copiem. Toate bune si frumoase, dar cand am vazut-o ca mai are si glas sa tipe ca o isterica la unu caruia i-a picat pixul pe jos, mi-au trecut fiorii groazei. Ei, sa nu fim rai.

Un alt exemplu, ultimul pe ziua de azi, locul 1 in topul meu, il reprezinta unul din cei mai eminenti studenti ai jurnalisticii nationale din toate timpurile. Poate ati mai auzim de el. Cica a facut pratica si la Opinia o perioada, apoi nu stiu ce s-a intamplat ca nu am auzit de el prin presa ieseana. Cred ca o fi fost plecat prin Occident. Totusi, sa revin. Nu ii dau numele ca nu ar fi frumos, insa o sa-i zic "Hazapca fara frica", nu ca l-as lua la misto, dar pentru ca este cu adevarat fara frica. Acest asistent manager cred, a uitat de vremea studentiei de parca ar fi avut paranoia timp de 3,4 ani de cand a terminat facultatea. Acum, frumos cu ghiozdan si basca, il vad suindu-se pe scaun, sa se vada si el la catedra, ca altfel l-am confunda cu vreo mobila. Si cum sta el acolo, complexat probabil de statura impresionanta, incepe sa faca caterinca de studenti, sa raga ca un vitelus abia scos de la tata, ca de ce nu il baga lumea in seama. Raspunsul nu am reusit sa il dau, dar acum sunt convins. Isi face cu brio meseria de profesor. Si in complexitatea dimensiunilor sale, isi mai bate cuculetul si de alti studenti, care probabil ca au facut mai multa practica decat el, si la institutii de presa mai importante. Lui nu-i pasa, le pune note de 2 si 4, de parca ar fi catalog rusesc. Sa isi demonstreze ca poate si ca noi, studentii, nu putem face altceva decat sa ne ofticam pe el. Ei, domnule Hazapica, tin sa te anunt ca lucrurile s-au mai schimbat de cand ai fost tu student, ca studentii sunt mai moderni si ca in ziua de azi se pot intampla si accidente. Nu o lua in nume de rau, da asa, informativ.

Te salut, domnule profesor doctor asistent, Hazapica fara frica!

6 comentarii:

  1. PSTI. Omul are din teava - vorba vine, un orizont, care, pe masura ce se ingusteaza, devine punct-de vedere. Tind sa cred totusi ca ce zici tu de "personagiul" 2 nu e un punct de vedere ci o senzatie resimtita chiar si generatiile anterioare, de cand s-a protapit H. pe la jurnalism. Nu zic, stie omul ce stie dar e absurd pana la repulsie. Nu am incercat sa-l "fac" niciodata si am trecut pe langa el fara sa-l bag prea mult in seama - ca om. Problema eu o vad insa si din alta perspectiva. Un profesor trebuie sa aiba pe langa bagajul de cunostinte si un DAR - acela de a fi cu adevarat un pedagog. Poate ca ar trebui sa se apuce omuletul de cercetare sau poate nu e treaba mea. Totusi, individu' e copia fidela a puiului de barza care se tine de speriat studentele. Senzatia pe care mi-a lasat-o e ca apartine stilului de omulet mai catolic decat papa, din gama fostilor fumatori care se dezic de viciu si devin mai ai dracu' decat nefumatorii de cariera, cu precizarea ca a fi student nu e un viciu. Cumva H. e si destul de penibil la unele faze, chiar ii semnalasem in doua randuri greseli gramaticale in impresiile pe care si le posteaza pe blog. Oricum scapi indata de el. Totusi, ma gandesc ca e pacat sa ramai in amintirea a zeci si zeci de oameni cu o imagine ca cea prezentata mai sus. Go spice tineret mandria tarii.

    RăspundețiȘtergere
  2. am un DE lipsa. il gasiti voi

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. facem campanie impotriva lui? Cine se baga ca parca prea mult si-a batut joc de noi:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Va rog fara injuraturi sau obscenitati aici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa vb despre Hazapica e culmea obscenitatii...profesionale. :))

    RăspundețiȘtergere